Preverjanje in ocenjevanje branja

Učitelj je pri ocenjevanju branja učencev pozoren na, kako učenec:

  • bere tekoče/zatikajoče vezano
  • izpušča glasove
  • glasove veže v lažje besede – pri tem daljše in manj znanje besede še zloguje/črkuje
  • bere hitro in glasno, vstavlja dodatne glasove
  • bere  počasi in enakomerno
  • predloge (s/z, h/k, v) pogosto bere nevezano z besedo, ki jim sledi
  • ima težave pri branju črk l in v na koncu besede
  • razume dvozložne/enostavne besede/povedi
  • bere vezano, glasno in razločno
  • bere počasi in neritmično (zaletavo)
  • krajšo prebrano poved razume ob učiteljevi pomoči
  • pri branju ne/redko/pogosto upošteva končna ločila
  • pri branju večinoma pravilno naglašuje besede
  • pravilno in z razumevanje prebere še zahtevnejše neznano besedilo

Primer lestvice, po kateri lahko učitelj ocenjuje posameznega učenca.

 

 

CC 0, Pixabay: https://pixabay.com/vectors/boy-book-reding-child-school-311392/

vir: Rot Vrhovec (2017)

Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on Pinterest
Dostopnost