Didaktične faze obravnave tiskane/pisane črke

  1. Glasu priredimo črko
    primer: Učenci imajo v rokah različne slike. Učiteljica daje navodila: “Naj dvigne sliko tisti, čigar slika se začne na črko S/ima v besedi črko M”.
    Pri obravnavi pisanih črk izhajamo iz malih tiskanih, za velike pisane črke pa izhajamo iz velikih tiskanih črk.
  2. Opazovanje potez
    Učitelj na tabo napiše obravnavano črko. Črka naj bo napisana čez celo tablo, označena naj bo prva poteza. Na stranski tabli pa naj bodo zapisani proti primeri, ki jih učitelj prečrta (narobe obrnjene črke, velikost trebuščkov …).
    Poteza naj bo opisana z besedami (npr. hribček, tobogan, jamica – za črko S).
    Nato skupaj z razredom povadimo, tako da rišemo skupaj z roko po zraku.
  3. Vaja potez s konkretnimi materiali
    Črko oblikujemo z različnimi materiali (pokrovčki, vrvice …). Učenci vadijo, učitelj njihovo delo preverja. Za vsako  črko naj bodo približno tri različne dejavnosti.
    Vključujemo različne dejavnosti: tipanje, pisanje po mivki, hrapav papir, karton, plastelin …
    Ta faza je pomembna tudi pri obravnavi pisanih črk, kjer je poseben poudarek na vaji vezave.[a data-pin-do=”embedPin” data-pin-terse=”true” href=”https://www.pinterest.com/pin/367324913359624857/”></script]
  4. Zapis v zvezek
    Napišemo naslov (obravnavano črko) in zraven narišemo sličico.
    Nato zapišemo obravnavano črko na veliko in nato še na manjše. Sledi zapis zlogov, nato pa besed (dvozložnih). Na koncu zapišemo še poved.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna. Evoko, Lalot

      5. Branje

Povezovanje črke z drugimi črkami.

 

Za učence lahko uporabite tudi ta dokument, ki ga je pripravila Rožnata učiteljica.

 

vir: Rot Vrhovec (2017)

Dostopnost