Učitelj je pri ocenjevanju branja učencev pozoren na, kako učenec:
- bere tekoče/zatikajoče vezano
- izpušča glasove
- glasove veže v lažje besede – pri tem daljše in manj znanje besede še zloguje/črkuje
- bere hitro in glasno, vstavlja dodatne glasove
- bere počasi in enakomerno
- predloge (s/z, h/k, v) pogosto bere nevezano z besedo, ki jim sledi
- ima težave pri branju črk l in v na koncu besede
- razume dvozložne/enostavne besede/povedi
- bere vezano, glasno in razločno
- bere počasi in neritmično (zaletavo)
- krajšo prebrano poved razume ob učiteljevi pomoči
- pri branju ne/redko/pogosto upošteva končna ločila
- pri branju večinoma pravilno naglašuje besede
- pravilno in z razumevanje prebere še zahtevnejše neznano besedilo
Primer lestvice, po kateri lahko učitelj ocenjuje posameznega učenca.
CC 0, Pixabay: https://pixabay.com/vectors/boy-book-reding-child-school-311392/
vir: Rot Vrhovec (2017)